Problémy s IT řešíme přímo u Vás nebo na naší pobočce na ul. Vídeňská 202/119e, Brno.

Jak vyzrát na home office?

Posledním rokem začalo velké procento lidí pracovat na tzv. „home office“. Z domu dnes stále častěji pracují dokonce i ti, kteří na to nebyli zvyklí a nemají ani dané prostředky.

Home office neboli práce z domu s sebou nese spoustu překážek a problémů, hlavně při prvotním přesunu zařízení, telefonů, počítačů atd. k sobě domů, ale také při každodenním používání. Dneska si řekneme pár tipů a možností, jak tyto problémy a situace řešit, popřípadě, jak jsme vám schopni pomoci.

Sdílení souborů

V hodně případech firmy využívají sdílené disky, které jsou přístupné jen ve firmě na lokální síti, což má i svoje plusy, například z důvodu bezpečnosti. Na sdíleném disku máte spoustu důležitých dokumentů nebo dokonce programů, které využíváte každodenně ke své práci. Poté musíte z důvodu vládních opatření a nastávajících situací odejít na home office a najednou zjistíte, že nemáte z domu přístup na sdílený disk.

V tomto případě máte více možností. Buď můžete dojít nazpět na firmu a veškeré dokumenty nahrát do svého notebooku/telefonu nebo vám můžeme pomoci my – tak, abyste se do vašeho sdíleného disku (NAS) dostali z domu nebo odkudkoliv s přístupem k internetu. Takže váš problém bude během pár chvilek vyřešen, a dokonce pomůžete i další spoustě zaměstnanců, kteří mají přístup ke sdíleným diskům a ušetříte jejich čas.

Druhá možnost je veškeré vaše dokumenty přesunout na mnohem pohodlnější a rychlejší alternativu – cloud.

V dnešní době je dostupných spoustu známých cloudů k ukládání dat, souborů, fotek a dalšího. Nejvíce rozšířeným cloudem je Google Drive, kde můžete využít 15 GB prostoru zdarma. Přístup a veškeré soubory jsou ukládány na „internetu“, přesněji na zabezpečených prostorech společnosti Google a ke svým dokumentům se dostanete přes webové rozhraní a můžete s nimi pracovat odkudkoliv.

Vzdálené přístupy

Jak jsme se bavili už o sdílení souborů, stejně tak může být spousta programů uložena na firemním serveru, který není přístupný odjinud než přímo z firmy. Pro příklad se kterým jsme se setkali – náš klient měl server na svojí hlavní centrále, kde byl nainstalovaný ekonomický program Pohoda a najednou vznikla potřeba přístupu z dalších poboček několik kilometrů daleko. Pro tento případ jsme zvolili možnost vzdáleného přístupu k serveru pro ostatní pobočky pomocí šifrovaného VPN připojení, takže propojení bylo jak bezpečné, tak ihned dostupné. Uživatelům to umožnilo rychlejší práci, stejně jako naši podporu v případě jakéhokoliv problému.

Vzdálená správa IT

Řekněme si to rovnou, drtivá většina lidí pracujících na home office má alespoň jednou za čas nějaké problémy s PC – menšího, většího, ale někdy dokonce i fatálního charakteru. V problémech, při kterých nemusíme být fyzicky u klienta a nejedná se o nějakou hardwarovou chybu, tak dokážeme většinu problému řešit vzdáleně. Stačí když nám klient zavolá a my se během několika vteřin připojíme k jeho PC a daný problém co nejrychleji vyřešíme. A on může dál pokračovat ve svojí práci.

Pár tipů, se kterými vám dokážeme pomoct

  • Nastavit vícefaktorové přihlášení do vašeho PC, notebooku nebo třeba telefonu, mailu, atd.
  • Správné nastavení uživatelských rolí a přístupů do systému. Například pomocí Active Directory (AD).
  • Vzdálené připojení do sítě
  • Zabezpečení pracovních stanic pomocí antivirových programů
  • Zajistit správné a bezpečné přístupy
  • Šifrované pevné disky, tak externí média, kde se mohou objevovat firemní data.
  • Dokážeme vás zaškolit na bezpečnost práce, jak z domovu nebo kanceláře, vyzkoušíme nasimulovat podvodné maily, díky kterým se hackeři dostávají do firemních dat a řekneme vám kolik vašich zaměstnanců na daný falešný mail kliklo

Bezpečnostní společnost Kaspersky meziročním srovnáním dat od svých klientů zjistila, že home office přiměl útočníky zaměřit se na špatně chráněná spojení mezi zaměstnanci a jejich firemními servery, kde se nachází firemní citlivé data. V České Republice těchto útoků za únor přibylo dokonce čtyřikrát více.

Podle společnosti Kaspersky vyskočil celkový počet útoků na protokoly RDP v březnu 2020 z únorových 93,1 milionů na 277,4 milionů, což znamená nárůst o 197 procent. Od dubna 2020 měsíční počet útoků ani jednou neklesl pod 300 milionů. Největší počet byl v listopadu se 409 milionů útoků. V únoru 2021 bylo zjištěno 377,5 milionů útoků.

Jak se dá útokům zabránit?

  • Při vzdáleném přístupu požadujte autentizační zabezpečení
  • Přistupujte do firemní sítě přes VPN
  • Vytvořte multifaktorovou autentifikaci

Líbí se vám článek? Nepropásněte další!

Přihlaste se do občasníku hodinových ajťáků a získejte chytré IT tipy

    Odesláním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

    Odborná pomoc on-line, ve Vaší provozovně, nebo u nás v IT servisu

    Někdy stačí malá rada po telefonu, jindy je potřeba fyzický zásah IT odborníka. Jsme připraveni na obojí.

     

    Vyřešíme problém

    Zajistíme vám spolehlivý servis u nás v Brně, nebo vyřešíme nastavení IT techniky po telefonu. Neřešte problémy, které nejsou vaše „parketa“.

    Pomůžeme s konektivitou

    Potřebujete vyřešit konektivitu nebo zlepšit pokrytí Wi-Fi u vás doma nebo v kanceláři? Nechte si kvalitně pomoci našimi odborníky.

    Nastavíme server

    Potřebujete pomoci se zásahy na serveru, zálohováním či přesunem do cloudu, nebo nastavením aktivního monitoringu vaší sítě? Kontaktujte naše ajťáky