Tyto obchodní podmínky vydává společnost Nastav.it s.r.o., se sídlem Koliště 259/55,
Zábrdovice, 602 00 Brno, přičemž tyto upravují vzájemná práva a povinnosti Prodávajícího a
Zákazníka, zejména práva a povinnosti vzniklé z Kupní smlouvy
(dále jen „Obchodní podmínky“)
(Prodávající a Zákazník také jako „Smluvní strany”)
I. Definice
„Portál Prodávajícího“ znamená webové prostředí, které je dostupné v síti Internet
prostřednictvím internetové adresy hodinoviajtaci.cz, jehož hlavní funkcí je zobrazení,
prezentace a objednání služeb Zákazníkem;
„Kupní smlouva” znamená smlouvu ve smyslu ustanovení § 2079 násl. zákona
č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský
zákoník”), uzavřenou mezi Prodávajícím a Zákazníkem
„Prodávající“ znamená obchodní společnost Nastav.it s.r.o., IČ: 047 21 411, se sídlem
Koliště 259/55, Zábrdovice, 602 00 Brno, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským
soudem v Brně, oddíl C, vložka 91570;
„Zákazník“ znamená jakákoliv fyzická osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti
nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá Rámcovou smlouvu o
poskytování služeb či Smlouvu o poskytování služeb s Poskytovatelem nebo s ním jinak
jedná;
„Zboží” znamená věc z oblasti výpočetní techniky a informačních technologií, která je
předmětem koupě;
II. Informace pro Zákazníky před uzavřením Kupní smlouvy
1. Ohledně kupní ceny a dalších nákladů a poplatků platí, že:
– kupní ceny jsou uváděny jako konečné, včetně veškerých poplatků a daní
stanovených zákonem;
– kupní cena nezahrnuje náklady na dodání Zboží;
– kupní cena nezahrnuje žádné platby, poplatky nebo jiné odměny, které musí
Zákazník vynaložit na služby poskytnuté třetími stranami v souvislosti se
zaplacením kupní ceny a dalších nákladů;
2. Pro odstoupení od Kupní smlouvy platí, že:
– v případě, kdy je Kupní smlouva uzavřena mimo obchodní prostory Prodávajícího,
má Zákazník právo podle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) Občanského
zákoníku právo od Kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů
ode dne převzetí Zboží. V případě dodání několika druhů Zboží nebo dodání
několika částí Zboží, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky Zboží;
– Zákazník nemá podle ustanovení § 1837 písm. d) Občanského zákoníku právo
odstoupit od Kupní smlouvy na Zboží, které bylo upraveno podle přání Zákazníka
nebo pro jeho osobu;
– formulář pro odstoupení od Kupní smlouvy je Zákazníkovi zaslán zároveň s Kupní
smlouvou. Formulář je dále dostupný na Portálu Prodávajícího;
– Zákazník je do 14 dnů ode dne odstoupení od Kupní smlouvy povinen vrátit
Prodávajícímu Zboží. Náklady spojené s vrácením Zboží hradí Zákazník;
– Prodávající vrátí Zákazníkovi všechny peněžní prostředky, které od něho přijal,
včetně nákladů na dodání Zboží, a to stejným způsobem jakým je přijal nejpozději
do 14 dnů ode dne odstoupení od Kupní smlouvy. V případě, že Zákazník zvolil
jiný než nejlevnější způsob dodání Zboží, vrátí Prodávající Zákazníkovi náklady
na dodání Zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu
dodání Zboží;
– Prodávající není povinen Zákazníkovi vrátit přijaté peněžní prostředky za Zboží
dříve, než mu Zákazník Zboží předá nebo prokáže, že Zboží Prodávajícímu
odeslal;
– pro řádné odstoupení od Kupní smlouvy stačí, aby Zákazník ve lhůtě
Prodávajícímu odstoupení odeslal.
3. Smluvní strany prohlašují, že budou případné spory řešit především dohodou.
Prodávající využívá možnosti mimosoudního vyřizování stížností spotřebitelů. V případě
stížnosti se mohou Zákazníci bezplatně obrátit na příslušného pracovníka Prodávajícího
prostřednictvím e-mailové adresy [email protected]. V případě, že se Smluvní
strany nedohodnou na řešení případných sporů, budou všechny spory vznikající z Kupní
smlouvy a v souvislosti s ní rozhodovány s konečnou platností příslušnými soudy.
Zákazník má také právo na mimosoudní vyřešení případného sporu z Kupní smlouvy
prostřednictvím České obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR,
Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: [email protected], http://adr.coi.cz/. Návrh na zahájení
mimosoudního řešení spotřebitelského sporu je Zákazník oprávněn podat na tomto
odkazu: https://www.coi.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/. Zákazník
může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena na adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Česká obchodní inspekce vyřizuje mimosoudní
stížnosti Zákazníků způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními
předpisy.
III. Proces uzavření Kupní smlouvy
1. Prodávající prostřednictvím Portálu Prodávajícího nabízí Zákazníkům uzavření Kupní
smlouvy.
2. Zákazník prostřednictvím Portálu Prodávajícího, telefonu, e-mailu, osobně či jiným
způsobem doručí Prodávajícímu poptávku na uzavření Kupní smlouvy, v níž uvede
zejména své identifikační údaje, kontaktní údaje, Zboží, o které má zájem, místo na
které má být Zboží dodáno (dále jen „Poptávka”). Poptávka, která neobsahuje veškeré
údaje uvedené v tomto odstavci je pro účely těchto obchodních podmínek také
Poptávkou.
3. Na základě Poptávky Prodávající zpracuje pro Zákazníka nabídku, ve které
vyspecifikuje Zboží, které má být předmětem koupě, Kupní cenu, způsob dopravy Zboží
a náklady na dopravu (dále jen „Návrh”). Návrh Prodávající Zákazníkovi doručí
prostřednictvím interaktivního formuláře, e-mailem či osobně. Zákazník následně Návrh
potvrdí (přijme) způsobem uvedeným v těchto obchodních podmínkách.
4. V případě, kdy mezi Zákazníkem a Prodávajícím proběhne další jednání ohledně
ujednání obsahu Kupní smlouvy, je konečným návrhem na uzavření Kupní smlouvy
návrh Prodávajícího, který bezprostředně předchází bezvýhradnímu přijetí ze strany
Zákazníka (dále jen „Konečný návrh”), tj. Zákazník na tento Konečný návrh již nebude
reagovat protinávrhem, a to ani s nepatrnými odchylkami, a Konečný návrh přijme
způsobem uvedeným v těchto obchodních podmínkách (viz dále).
5. Za bezvýhradné přijetí Návrhu či Konečného návrhu na uzavření Kupní smlouvy podle
těchto obchodní podmínek ze strany Zákazníka se považuje podepsání Návrhu nebo
Konečného návrhu elektronickým podpisem v podpisovém poli na přenosném
elektronickém zařízení – tabletu Prodávajícího, dálkově elektronicky prostřednictvím
aplikace Signi, dálkově prostřednictvím potvrzení v interaktivním formuláři na Portálu
Prodávajícího, e-mailem, případně osobně v písemné formě. Bezvýhradným přijetím
Návrhu nebo Konečného návrhu podle těchto obchodních podmínek je uzavřena Kupní
smlouva.
6. Takto uzavřenou Kupní smlouvu zašle Prodávající Zákazníkovi na e-mailovou adresu
uvedenou v uživatelském účtu Zákazníka, případně předá osobně. Zároveň s Kupní
smlouvou Prodávající Zákazníkovi zašle aktuální znění Obchodních podmínek,
Reklamační řád, Formulář pro odstoupení a Zásady zpracování a ochrany osobních
údajů.
7. Zákazník bere na vědomí, že Prodávající bude jakékoliv jím poskytnuté údaje důvodně
považovat za správné a úplné a není oprávněn zadané údaje kontrolovat.
IV. Kupní smlouva
Obecné informace
1. Předmětem Kupní smlouvy je závazek Prodávajícího odevzdat Zboží a umožnit mu
nabýt k němu vlastnické právo a tomu odpovídající závazek Zákazníka v souladu s
Kupní smlouvou věc převzít a zaplatit Prodávajícímu kupní cenu a další sjednané
náklady spojené s dodáním Zboží.
2. K uzavření Kupní smlouvy může dojít způsoby uvedenými v čl. 3 těchto obchodních
podmínek.
Kupní cena
3. Kupní cena je sjednána individuálně v Kupní smlouvě. Kupní cena nezahrnuje náklady
spojené s dodáním Zboží, není-li v Kupní smlouvě uvedeno jinak.
4. Zákazník výslovně souhlasí se zasíláním faktur v elektronické podobě prostřednictvím
e-mailu.
5. V případě, že v období po uzavření Kupní smlouvy a před jejím splněním dojde ke
zvýšení nákladů Prodávajícího na obstarání Zboží u dodavatele, dovozce nebo výrobce,
a to v důsledku navýšení kupní ceny Zboží požadované ze strany dodavatele, dovozce
nebo výrobce např. z důvodů zvýšení výrobních nákladů, je prodávající oprávněn kupní
cenu za Zboží navýšit o částku odpovídající rozdílu mezi navýšenou kupní cenou
dodavatele, dovozce nebo výrobce a původní kupní cenou dodavatele, dovozce nebo
výrobce. Navýšení kupní ceny je Prodávající povinen oznámit Zákazníkovi elektronicky
na e-mail uvedený v Návrhu či Konečném návrhu. V případě, že Zákazník nesouhlasí s
navýšením Kupní ceny je kterákoliv smluvní strana oprávněna od Kupní smlouvy
odstoupit, a to do 7 dnů ode dne doručení oznámení o navýšení kupní ceny. V případě,
kdy Zákazník do 7 dnů ode dne doručení oznámení o navýšení kupní ceny nesdělí
Prodávajícímu, zda s navýšenou kupní cenou souhlasí či nikoliv, je taktéž Prodávající
oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit.
Dodání a předání Zboží
6. Způsob dodání je oprávněn zvolit Prodávající. V případě, že Prodávající nabídne
Zákazníkovi více způsobů dodání, je Zákazník oprávněn zvolit si z nabízených způsobů.
7. Prodávající není povinen Zákazníkovi Zboží odevzdat před uhrazením Kupní ceny a
nákladů spojených s dodáním Zboží v plné výši.
8. Zákazník má povinnost dohodnutým způsobem Zboží převzít. V případě, že Zákazník
dohodnutým způsobem Zboží nepřevezme a v důsledku toho vzniknou Prodávajícímu
další náklady v souvislosti s dodáním Zboží, např. náklady účtované dopravcem za
navrácení Zboží Prodávajícímu nebo náklady na opětovné dodání Zboží Zákazníkovi, je
Zákazník povinen tyto náklady na výzvu Prodávajícímu uhradit.
9. Vlastnického právo ke Zboží přechází na Zákazníka okamžikem převzetí Zboží, vyjma
případů kdy v okamžiku převzetí Zboží Zákazník neuhradil kupní cenu nebo náklady
spojené s dodáním Zboží nebo jejich část. V takovém případě má Prodávající ke Zboží
výhradu vlastnického práva ve smyslu ustanovení § 2132 Občanského zákoníku až do
okamžiku úplného zaplacení kupní ceny a nákladů spojených s dodáním Zboží.
Dodací doba
10. Dodací doba Zboží je sjednána individuálně v Kupní smlouvě.
11. Prodávající je oprávněn prodloužit sjednanou dodací dobu až o 90 pracovních dní. O
prodloužení dodací doby informuje Prodávající Zákazníka elektronicky na e-mail
uvedený v Návrhu či Konečném návrhu.
V. Práva Zákazníka z vadného plnění
1. Prodávající je povinen odevzdat Zboží s ujednanými vlastnostmi v souladu s Kupní
smlouvou.
2. Neodevzdá-li Prodávající Zboží s ujednanými vlastnostmi v souladu s Kupní smlouvou
vznikají Uživateli nároky z vadného plnění.
3. Právo z vadného plnění Zákazníkovi nenáleží, pokud Zákazník vadu způsobil sám či ji
způsobila třetí osoba, např. zásahem do Zboží, a pokud je vada Zboží způsobena
okolnostmi vzniklými až po přechodu nebezpečí škody na Zboží.
4. Smluvní strany vylučují užítí ustanovení § 2108 Občanského zákoníku.
5. Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady bez zbytečného odkladu poté, co ji zjistil
nebo měl a mohl zjistit, nejpozději však do 24 měsíců ode dne převzetí Zboží.
6. Zákazník je povinen provést prohlídku Zboží ihned při jeho převzetí.
7. Práva z vadného plnění a postup pro jejich uplatnění upravuje podrobně Reklamační
řád.
VI. Zánik Kupní smlouvy
1. Zákazník je oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit z důvodů vymezených zákonem.
VII. Zpracování a ochrana osobních údajů
1. Zpracování a ochrana osobních údajů Zákazníka se řídí dokumentem Zásady
zpracování a ochrany osobních údajů.
VIII. Ostatní ujednání
1. Veškerá komunikace mezi Prodávajícím a Zákazníkem bude probíhat e-mailem,
telefonicky nebo prostřednictvím chatu na Portálu Prodávajícího. Bude-li třeba doručit
písemnost zakládající zánik Kupní smlouvy, pak se tato doručuje Prodávajícímu na
adresu sídla a Zákazníkovi na adresu uvedenou v uživatelském účtu. Písemnost se
považuje za doručenou okamžikem jejího doručení, marným uplynutím lhůty k jejímu
převzetí a nebo odmítnutím jejího převzetí.
2. Za mimořádnou, nepředvídatelnou a nepřekonatelnou překážku podle ustanovení §
2913 Občanského zákoníku se budou pro účely těchto obchodních podmínek a Kupní
smlouvy považovat též legislativní opatření vlády, v důsledku kterého jedné či druhé
straně bude objektivně znemožněno, případně podstatně ztíženo plnění Kupní smlouvy.
3. Zákazník na sebe přejímá v souladu s § 1765 odst. 2 nebezpečí změny okolností.
4. Při uzavření Kupní smlouvy dochází k registraci Zákazníka a vytvoření uživatelského
účtu Zákazníka na Portálu provozovatele. Zákazník uzavřením Kupní smlouvy výslovně
souhlasí s registrací a vytvořením uživatelského účtu. Zákazník je oprávněn měnit ve
svém uživatelském účtu kontaktní a identifikační údaje, tyto údaje se zavazuje Zákazník
udržovat aktuální. Zákazník bere na vědomí, že Prodávající bude jakékoliv jím
poskytnuté údaje nebo údaje uvedené v uživatelském účtu důvodně považovat za
správné a úplné a není oprávněn zadané údaje kontrolovat.
5. V případě rozporu mezi Kupní smlouvou a Obchodními podmínkami, má přednost
ujednání Kupní smlouvy.
IX. Závěrečná ustanovení
1. Vzájemný závazkový vztah smluvních stran se řídí právním řádem České republiky,
zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Pro
účely kontraktace s mezinárodním prvkem tímto v souladu s čl. III. Nařízení č. 593/2008
Sb., o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy, přijatého Evropským
parlamentem a Radou Evropské unie dne 17. června 2008 (dále jen „Nařízení Řím I“)
Smluvní strany prohlašují, že zvolily rozhodným právem pro Kupní smlouvu a tyto
obchodní podmínky právo české, a to s vyloučením použití Úmluvy OSN o smlouvách o
mezinárodní koupi zboží. Touto volbou není dotčen čl. 6 Nařízení Řím I. týkající se
spotřebitelských smluv.
2. Strany se zavazují, že vynaloží maximální úsilí na smírné řešení veškerých sporů
vzešlých z Kupní smlouvy a Obchodních podmínek nebo v souvislosti s nimi. V případě,
že se Smluvní strany nedohodnou na řešení případných sporů, budou všechny spory
vznikající z Kupní smlouvy v souvislosti s nimi rozhodovány s konečnou platností
příslušnými soudy. Pro případy kontraktace s mezinárodním prvkem Smluvní strany
sjednávají, v souladu s čl. 23 Nařízení Rady (ES) č. 44/2001 ze dne 22. prosince 2000,
o příslušnosti a uznávání a výkonu soudních rozhodnutí v občanských a obchodních
věcech (dále jen „Nařízení Brusel I bis”), výlučnou příslušnost Městského soudu v Brně
pro rozhodování veškerých budoucích sporů z Kupní smlouvy a Obchodních podmínek
nebo v souvislosti s nimi. Touto volbou není dotčen čl. 17 a čl. 18 Nařízení Brusel I bis
týkající se spotřebitelských smluv.
3. Je-li některé ustanovení Kupní smlouvy nebo Obchodních podmínek neplatné nebo
neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení,
jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo
neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. Změny
Kupní smlouvy vyžadují písemnou formu. Za písemnou formou se pro účely změn Kupní
smlouvy se považuje také e-mailová komunikace. Smluvní strany výslovně sjednávají,
že pro jakékoliv dvoustranné ujednání mezi Smluvními stranami, které potřebuje podpis
obou Smluvních stran, je písemná forma dodržena i tehdy, je-li takové ujednání
podepsáno Smluvními stranami elektronicky přes aplikaci Signi.
4. Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 1. 1. 2022.
5. Tyto obchodní podmínky je Prodávající oprávněn kdykoliv změnit. Obchodní podmínky
pak pozbývají platnosti a účinnosti dnem nabytí účinnosti Obchodních podmínek
pozdějších.
6. Nedílnou součástí těchto obchodních podmínek jsou Zásady zpracování a ochrany
osobních údajů, Reklamační řád a Formulář pro odstoupení.